LATVIJAS KINO ATĻAUJAS BŪT „FUN”. SARUNA PAR FILMU “TIZLENES”

Latvijas kinematogrāfijā ienāk vieglums un nosacītība - tā spriež "Kino Rakstu" jauno kritiķu skolas sarunbiedri. Lasīt vairāk.

18. septembris 2021 | Kino Raksti | Paula Bērziņa

02211522d815.jpg
 
mank-1.png

Septiņas Oskariem nominētas filmas un kur tās skatīties

ASV Kinoakadēmijas balva jeb Oskari ik gadu satricina ne vien aizjūru kinoskatītājus, bet izvēršas par spraigu sarunu tematu arī šaipus okeānam. Lasīt vairāk.

21. aprīlis 2021 | Apollo | Mans draugs – kino cilvēks

filmu-skatisanas-bize.jpg

“Mājas kino” pirmais gads. Vai kinoteātri var augšupielādēt?

Pagājis viens gads, kopš “Kino Bize” aicina filmas skatīties internetā, savā “Mājas kino”. Lasīt vairāk.

3. aprīlis 2021 | Kino Raksti | Paula Bērziņa, Māris Prombergs

tumblr_p4iivezGXv1rkoyz8o1_1280.jpg

Ko ieraudzīja “Kino acs”?

Piesakot tēmu Teātris un kino, mērķis bija izkustināt priekšstatus par abām nozarēm kā divām konkurējošām realitātēm vai attiecībām, kas viena otru allaž izslēdz. Lasīt vairāk.

31. marts 2021 | Teātra Vēstnesis | Agnese Lipska

e26dae3365954ac784f2bf2271f914c20e52cebf.jpeg

"Noskaņojums mīlēt" – kā tapa, iespējams, pasaules skaistākā romantiskā filma?

Pieci fakti, kas ļaus uz hrestomātisko kinodarbu un tās režisoru paraudzīties pavisam citādi. Lasīt vairāk.

25. februāris 2021 | Apollo | Mans draugs – kino cilvēks

MakeMyDay_Videodrome_03-1-1600x900-c-default.jpg

Jauna veida kino – ekrānfilmas

Ekrānfilma ir uzaustoša parādība kino un mediju mākslā, tā prezentē pasauli tādu, kā mēs to pieredzam caur datora ekrāniem un ar tiem saistītām ierīcēm un tīkliem. Lasīt vairāk.

18. februāris 2021 | Kino Raksti | Agnese Lipska

annette-07.jpg

10 pašmāju un ārzemju filmas, kas šogad ir jāredz

10 filmas, kuru pirmizrādes 2021. gadā noteikti nevajadzētu laist garām! Atliek vien cerēt, ka daļu šo kinodarbu ieraudzīsim ne vien savos mazajos ekrānos, bet arī kinozālēs. Lasīt vairāk.

9. februāris 2021 | Apollo | Mans draugs – kino cilvēks

liekam-buut_foto-ludmila-tjurina_rkm-1.jpg

“Liekam būt”. Gatavs izšaut

Šajā filmā režisors Aloizs Brenčs diezgan bieži atļaujas pietuvoties noziedzniekam tuvplānos, ļaujot skatītājam pat fiziski nonākt tuvāk galvenajam varonim, taču filmas fināla ainā tuvplāni izpaliek. Lasīt vairāk.

9. februāris 2021 | Kino Raksti | Ieva Augstkalna

Labākais no 2020. gada sliktākajām filmām

Pērn raidījuma "Mans draugs - kino cilvēks" komanda noskatījās krāšņu buķeti draņķīga kino, lai pārējiem tas vairs nebūtu jādara. Lasīt vairāk.

13. janvāris 2021 | Apollo | Mans draugs – kino cilvēks

abolsupe1.jpg

“Ābols upē”. Vēstule uz mājām

Filmu skatos pandēmijas sarkanajā zonā Berlīnē, un varbūt tas ir ap 18. novembri rakstītu vārdu sentiments vai varbūt ilgstošas pašizolēšanās blakne. Lasīt vairāk.

16. decembris 2020 | Kino Raksti | Agnese Lipska

lielie-mulki-52307143.jpg

Seriāli. Dāmokla zobens virs kritiķu galvām

Lielākā daļa šo ražojumu, balstoties aktieru atpazīstamībā un (autoru iedomātā) seriālu specifikā, patiesībā nepaceļas virs ziepju operas latiņas un piedāvā masu gaumei atbilstošu, viegli uztveramu sižetu. Lasīt vairāk.

7. septembris 2020 | Kino Raksti | Ieva Augstkalna

udens_elementi_fotoagnesezeltina.jpg

Citādās, sarežģītās un brīvās. Gunas Zariņas kinolomas

Gunas Zariņas filmogrāfiju pašlaik veido 29 kinolomas (tapšanas procesā ir vēl), padarot viņu par vienu no produktīvākajām 21. gadsimta Latvijas kinoaktrisēm. Lasīt vairāk.

6. aprīlis 2020 | Kino Raksti | Agnese Lipska

6752862.jpeg

“Jaungada taksometrs 2”. Jūsu brauciens ir beidzies!

Lielākoties tās ir tās pašas pagājušā gada konfektes, tikai citos papīrīšos, turklāt aiztaisītas tā, ka skatītājs redz – tās jau vienreiz apzelētas. Lasīt vairāk.

8. janvāris 2020 | Kino Raksti | Ieva Augstkalna

kino-bize.jpg

Kā glābt laba kino nākotni

Vislielākos draudus Eiropas kino nākotnei rada gadsimtu mijā dzimušo jauniešu intereses trūkums, tikai aiz „tūkstošgades bērniem” seko Holivudas un pirātisma draudi – tā secināts organizācijas „Europa Cinemas” pētījumā. Lasīt vairāk.

9. septembris 2018 | Kino Raksti | Paula Bērziņa